قطعه هاي ويژه ( Featured Snippets) در سئو چه اهميتي دارند؟

۱ بازديد

قطعه هاي ويژه ( Featured Snippets) در سئو چه اهميتي دارند؟

قطعه هاي ويژه، قطعه هاي برجسته در نتايج جستجوي گوگل هستند.

 

اين "موقعيت 0" پاسخ مستقيم به درخواست جستجوي كاربر را ارائه مي دهد. گوگل اين قطعه را در بالاي نتايج ارگانيك به ويژه براي جست و جوهاي اطلاعاتي نمايش مي دهد و بخش مرتبط و مناسبي از وب سايت را به عنوان متن، فهرست، جدول و همچنين تصوير يا ويديو نشان مي دهد.

 وب‌سايت‌هايي كه با نتايج خود در كادر قطعه برجسته رتبه‌بندي مي‌شوند، توجه بيشتري دريافت مي‌كنند و مي‌توانند انتظار CTR بالاتر و ترافيك بيشتري را داشته باشند. تمام اطلاعات مربوط به قطعه هاي برجسته و بهينه سازي را مي توانيد در در سايت سئو مهدي نجاري بيابيد.

 

قطعه هاي برجسته چگونه به نظر مي رسند؟

 

در اولين صفحه نتايج جستجو، گوگل قطعات برجسته شده را براي بسياري از جستارهاي جستجو نمايش مي دهد. به اين قطعه‌ها «موقعيت 0» نيز گفته مي‌شود و حاوي محتواي مرتبط از وب‌سايت مربوطه است كه با عبارت جستجوي كاربر مطابقت دارد. قطعه برجسته شامل عناصر محتواي مختلف صفحه فرود است كه در قطعه رتبه بندي مي شود:

 

  • قطعه متن
  • قطعه فهرست
  • قطعه جدول
  • قطعه ويديويي

 

قطعه برجسته معمولاً حاوي يك تصوير است كه اغلب از يك وب سايت منبع متفاوت از گزيده محتوا مي آيد. گاهي اوقات حتي يك ويديو مي تواند يك قطعه ويژه توليد كند. علاوه بر اين، گوگل عنوان و آدرس وب سايت را در قطعه نمايش مي دهد تا كاربران بتوانند اطلاعات بيشتري در مورد دامنه مربوطه به دست آورند.

 توضيحات متا در اينجا نمايش داده نمي شود. نتايج جستجوي ارگانيك از طريق يك قطعه به پايين مي لغزند. به عنوان يك نتيجه جستجوي برجسته، وب سايت مي تواند روي افزايش ترافيك ارگانيك براي URL مربوطه حساب كند.

 

Featured Snippet اغلب با پاسخ مستقيم (همچنين به عنوان جعبه پاسخ شناخته مي شود) برابر مي شود. با اين حال، جعبه پاسخ پاسخي است كه از داده هاي گوگل براي يك كلمه كليدي بسيار ساده و بدون پيوند به وب سايت هاي خارجي توليد مي شود. جعبه پاسخ اغلب از داده هاي نمودار دانش تغذيه مي كند.

 

تكه‌هاي برجسته چقدر رايج هستند؟

 

بر اساس تجزيه و تحليل هاي انجام شده در SERP Features Monitor توسط Searchmetrics، تعداد غير قابل ملاحظه اي در نتايج جستجوي گوگل وجود دارد. داده هاي نشان داده شده مربوط به فوريه 2020 است.

 

  • آلمان: در نتايج جستجوي Google.de، يك قطعه برجسته در 6.5 درصد از عبارت هاي جستجو نمايش داده مي شود.
  • انگلستان: نتايج جستجوي Google.co.uk يك قطعه برجسته را در 8.4 درصد از جستجوها نشان مي دهد.
  • ايالات متحده: در نتايج جستجوي Google.com ايالات متحده، يك قطعه برجسته در 9.7 درصد از جستجوها ظاهر مي شود.

 

بهينه سازي براي قطعه هاي برجسته چيست؟

 

اول از همه، ديد دامنه خود براي نتايج جستجوي مربوطه در Google به طور قابل توجهي افزايش مي يابد. اگر در موقعيت صفر قرار مي گيريد، فقط تبليغات بالاتر از خود داريد - همه نتايج جستجوي ارگانيك به پايين مي لغزند.

 اغلب مورد اعتراض قرار مي گرفت كه كاربران مي توانند پاسخ سؤال خود را از قبل در قطعه مشاهده كنند و دليل ديگري براي بازديد از وب سايت ندارند.

 اين ممكن است براي جستجوهاي بسيار ساده صدق كند. با اين حال، در بسياري از موارد، گوگل تنها بخشي از متن، ليست يا جدول را نمايش مي دهد، به طوري كه كاربران براي ديدن تمام داده ها بايد روي صفحه فرود كليك كنند.

 از اين نظر، اين ويژگي SERP يك فرصت عالي در سئو و بازاريابي محتوا براي ايجاد ديد ارگانيك بيشتر و در نتيجه ترافيك ارگانيك است.

 

نكاتي براي تحقيقات اوليه

 

بنابراين اگر به بهينه سازي اسنيپت فكر مي كنيد، بايد سوالات زير را از قبل از خود بپرسيد:

 

  • آنها چه نقشي در صنعت من دارند؟ توزيع صنعتي قطعات برجسته به شدت به صنعت مربوطه بستگي دارد. طبق تحقيقات Searchmetrics، اين نتايج جستجوي برجسته بيشتر در بخش مراقبت هاي بهداشتي ظاهر مي شوند، جايي كه براي 14.4? از كلمات كليدي مراقبت هاي بهداشتي مورد مطالعه ظاهر مي شوند. يافتن قطعه هاي برجسته در تجارت الكترونيك، مسافرت يا رسانه بسيار نادرتر است. در اين صنايع، موقعيت صفر در كمتر از 3 درصد از جستجوهاي گوگل نمايش داده مي شود.
  • براي كدام عبارت جستجو نمايش داده مي شوند؟ در اينجا، تجزيه و تحليل مجموعه كلمات كليدي مرتبط شما براي توزيع قطعات برجسته ايده خوبي است. اين است به عنوان مثال ب. با مجموعه Searchmetrics امكان پذير است. اگر مي‌بينيد كه مجموعه كلمات كليدي شما داراي بخش زيادي از قطعه‌هاي برجسته است، بهينه‌سازي مي‌تواند ارزشمند باشد. علاوه بر اين، گزيده‌هاي قطعه و URLهاي متناظر مسابقه بايد از قبل تجزيه و تحليل شوند تا متن يا قطعه فهرست بهتري با محتواي با كيفيت بالا توليد شود.

 

چگونه براي قطعه هاي برجسته بهينه سازي كنيم؟

 

  • هنگام بهينه سازي، استفاده كامل از كلمه كليدي يا عبارت كليدي مورد نظر كه گوگل بايد از وب سايت شما به عنوان مرجع قطعه استفاده كند، مهم است.
  • هنگام بهينه سازي، همچنين ايده خوبي است كه از عبارت كليدواژه به عنوان سؤال در عنوان H استفاده كنيد، در حالت ايده آل به عنوان يك H2 نسبتاً بالا در صفحه.
  • با يك قطعه متن، اجراي جملات بهينه شده با ساختار جمله ساده براي پاسخ 1 - 2 بعد از سوال H مهم است.
  • براي بهينه‌سازي يك قطعه فهرست، از سؤال به‌عنوان سربرگ H، تعداد زيادي كلمات ماشه‌اي و تعداد زيادي نقطه گلوله استفاده كنيد. گوگل حداكثر تعداد انگشت شماري را نشان مي دهد - كاربراني كه مي خواهند بيشتر روي صفحه شما كليك كنند و در نتيجه CTR را افزايش دهند.
  • براي ايجاد محتوا براي يك تكه جدول، از محتواي عبارت كليدواژه به عنوان تگ H نيز استفاده كنيد و محتواي مناسب را به صورت يك جدول ساده با تعداد رديف زياد ايجاد كنيد. اگر از اين طريق بهينه سازي كرده باشيد، گوگل نيز جدول كامل را نمايش نمي دهد.
  • هنگامي كه محتواي صفحه خود را بهينه كرديد، مي توانيد از ابزارهايي مانند Google Search Console يا Searchmetrics Suite استفاده كنيد تا ببينيد چقدر براي يك قطعه فهرست، قطعه جدول يا قطعه متن بهينه شده است. مي توانيد ارزيابي را در كنسول جستجو بر اساس رتبه بندي انجام دهيد، به عنوان مثال در موقعيت 0، و CTR، كليك ها و ساير معيارها را نمايش دهيد.

 

https://www.deshraag.org/activity/p/488914/

https://www.acityexplored.com/activity/p/462731/

http://gigglyu.com/activity/p/426366/

http://isms.pk/activity/p/4692016/

http://westernt2p.ca/activity/p/1108655/

https://bandochoi.com/activity/p/2056066/

http://www.bcsnerie.com/activity/p/2622939/

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد